| |
|      
 [ A R H I V A ] |
| |
| POVOLJNO DJELOVANJE
VLAKNA NA KORONARNU ARTERIJSKU BOLEST KOD ŽENA |
| |
Kolovoz
2005 - Ranije studije su pokazale da je viši unos vlakana
iz hrane povezan sa smanjenjem rizika od kardiovaskularnih bolesti
i manjom stopom smrtnosti. Američki znanstvenici ispitali su
utjecaj vlakana iz različite hrane kod žena u dobi nakon menopauze
kojima je dijagnosticirana koronarna arterijska bolest, te ustanovili
povoljno djelovanje vlakana, posebno iz skupine cerealija i
žitarica. |
| |
U studiji je sudjelovalo
229 žena kojima su koronarnom angiografijom određene promijene
u srčanim arterijama. Najznačajniji utjecaj na smanjenje progresije
bolesti tj. suženje srčanih arterija, pokazala su vlakna iz
cerealija i žitarica kada su uspoređene sa ukupnim vlaknima,
vlaknima iz voća i vlaknima iz povrća. Već je 3g vlakna žitarica
po 1000 kcal energetskog unosa asocirano sa manjim suženjem
promjera srčanih arterija. |
| |
| Što trebate znati? |
| |
Iako vlakna iz
voća i povrća nakon podešavanja parametra u ovoj studiji nisu
pokazala signifikantni utjecaj, to ne znači da se njihova količina
treba smanjiti nauštrb žitarica. Sva je ta biljna hrana neophodna
u prehrani radi sadržaja vitamina, minerala, vlakana i niza
fitospojeva: odraslim se osobama preporučuje konzumacija kruha,
tjestenine i proizvoda od punog zrna žitarica više puta dnevno,
a također i više od 400g raznovrsnog voća i povrća. |
| |
|
| |
Izvor:
Erkkila AT, Herrington DM i sur. (2005) Cereal fiber and whole-grain
intake are associated with reduced progression of coronary-artery
atherosclerosis in postmenopausal women with coronary artery
disease. American Heart Journal, 150, str.94-101. |
| |
| M. Šajina,
dipl.ing., nutricionist |
| |
|
| |
|
|
|