l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l
Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l

Arhiva vijesti
 
IZDVOJENO
Nova USDA Piramida
Osteoporoza - bolest današnjice
> Ekološka hrana - popis proizvođača u Hrvatskoj
 
NUTRICIONIZAM.COM
U MEDIJIMA

HTV 1. PROGRAM
Dobro jutro Hrvatska

gledajte

 
 
       [ A R H I V A ]
 
OMEGA-3 U BORBI PROTIV RAKA
 

Prosinac 2004 - Poznate omega-3 masne kiseline koje su se pred više od desetak godina počele koristiti za tretman kardiovaskularnih bolesti i regulaciju kolesterola, mogle bi pokazati pozitivan učinak i u tretmanu malignih oboljenja.

 

Podaci iz životinjskih i in vitro studija pokazuju da polinezasićene dugolančane n-3 masne kiseline koje su prisutne u masnoj ribi i ribljem ulju inhibiraju karcinogenezu. Do sada je predloženo nekoliko mehanizama kojima n-3 masne kiseline modificiraju proces karcinogeneze, a to su supresija biosinteze eikozanoida, utjecaj na aktivnost transkripcijskih faktora i ekspresiju gena, zatim promjena estrogenskog metabolizma, utjecaj na nastanak slobodnih radikala kao i djelovanje na inzulin te fluidnost membrana.

 

Studija objavljena u Journal of Nutrition pokazuje da ulja savisokim sadržajem omega-3 masnih kiselina ili same pročišćene omega-3 masne kiseline usporavaju rast različitih oblika raka na animalnom modelu (radi se o raku pluća, debelog crijeva, prostate i mliječne žlijezde). Na animalnom modelu je također pokazano da se poboljšava učinak kemoterapijskih lijekova kada se u ishranu životinje uvode omega-3 masne kiseline.

 

Kod ljudi, omega-3 masne kiseline važne su u prevenciji bolesti srca i krvnih žila, mogu smanjiti krvni tlak, a pretpostavlja se da bi mogle smanjiti rizik od Alzheimer-ove bolesti. Za sada su kod oboljelih od raka korištene za supresiju kaheksije te kao sredstvo za poboljšanje kvalitete življenja. Jedna je studija pokazala bolji odgovor na kemoterapiju kod pacijentica sa većom zalihom omega-3 masnih kiselina u masnom tkivu u odnosu na pacijentice sa nižom razinom omega-3.

 

Autorica ove studije smatra da se suplementacija omega-3 masnim kiselinama može kombinirati sa standardnim terapijama liječenja raka, te da je u tom slučaju rezultat liječenja poboljšan, a može se usporiti i ponovna pojava raka.

 
Izvor:
1. Hardman W.E. (2004) (n-3) Fatty Acids and Cancer Therapy. J Nutr. 134:3427S-3430S.
2. Jump D.B. (2002) The Biochemistry of n-3 Polyunsaturated Fatty Acids. J Biol Chem, 277 (11):8755-8758
 
M. Šajina, dipl.ing., nutricionist
 
 

 

PRETRAŽI N.com
 
 
 

U FOKUSU...JAGODA

PREDSTAVLJAMO
Joy Bauer
NUTRICIONIZAM
Nutricionizam
PARTNERI
 
na vrh stranice na vrh stranice
l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l
l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l
l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l


© 2004-2007
M. Šajina & B. Dolibašić

,