l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l
Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l

Arhiva vijesti
 
IZDVOJENO
Nova USDA Piramida
Osteoporoza - bolest današnjice
> Ekološka hrana - popis proizvođača u Hrvatskoj
 
NUTRICIONIZAM.COM
U MEDIJIMA

HTV 1. PROGRAM
Dobro jutro Hrvatska

gledajte

 
 
       [ A R H I V A ]
 
PREKOMJERNA TJELESNA MASA I GLUKOZA U KRVI
 

Travanj 2004 - U studiji objavljenoj u New England Journal of Nutrition, praćena su djeca normalne tjelesne mase koja su u odrasloj dobi razvila prekomjernu tjelesnu težinu i obezitet. Poznato je da je rizik od šećerne bolesti povećan kod obeznih osoba, a pogotovo kod onih čija je težina pri porodu ocijenjena kao niska.

 

Od gotovo 1500 sudionika, koji su na kraju studije imali od 26 do 32 godina, 10,8% imalo je poremećenu toleranciju glukoze, a 4,4% bolovalo je od dijabetesa tipa II. Studija upućuje na zaključak da je kod takvih slučajeva veća vjerojatnost pojave povišene glukoze u krvi, koja je bitan signal upozorenja za pojavu dijabetesa tipa II.

 
 
Što trebate znati?
 

Bez obzira na relativno povećanje težine, one osobe koje su na svršetku ove studije svrstane u skupinu prekomjerne tjelesne mase, te osobe koje su imale veći omjer "struk - bokovi", imale su i veću vjerojatnost od pojave poremećaja glukoze i dijabetesa. Ova, kao i mnogobrojne druge studije pokazuju da prekomjerna tjelesna težina i zalihe tjelesne masnoće mogu utjecati na cjelokupni metabolizam.

 

Omjer "struk - bokovi" indikator je sadržaja masnoće u trupu. Za većinu osoba povećani obujam struka u odnosu na bokove predstavlja i povećani rizik od zdravstvenih problema.

 

Za muškarce i žene, omjer opsega struka naspram omjera bokova koji je jednak ili veći od 1,0 smatra se "rizičnim", tj. smatra se da osoba ima veću vjerojatnost od pojave bolesti srca i drugih zdravstvenih problema vezanih uz prekomjernu tjelesnu težinu. Omjer manji od 0,90 kod muškaraca, te manji od 0,80 kod žena smatra se sigurnim.

 
Izvor:
New England Journal of Nutrtion 350:865-875
 
M. Šajina, dipl.ing., nutricionist
 
 

 

PRETRAŽI N.com
 
 
 

U FOKUSU...JAGODA

PREDSTAVLJAMO
Joy Bauer
NUTRICIONIZAM
Nutricionizam
PARTNERI
 
na vrh stranice na vrh stranice
l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l
l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l
l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l


© 2004-2007
M. Šajina & B. Dolibašić

,