l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l
Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l

Arhiva vijesti
 
IZDVOJENO
Nova USDA Piramida
Osteoporoza - bolest današnjice
> Ekološka hrana - popis proizvođača u Hrvatskoj
 
NUTRICIONIZAM.COM
U MEDIJIMA

HTV 1. PROGRAM
Dobro jutro Hrvatska

gledajte

 
 
       [ A R H I V A ]
 
UTJECAJ VISOKO-UGLJIKOHIDRATNE PREHRANE
NA TJELESNU MASU
 

Veljača 2004 - Početkom ove godine u časopisu Archives of Internal Medicine izašla je studija koja ide u prilog zastupnicima visoko-ugljikohidratne prehrane. Naime, ukoliko se osobe hrane do zadovoljenja osjećaja sitosti po principima visoko-ugljikohidratne nisko-masne prehrane sa normalnim udjelom proteina, dolazi do smanjenja težine i tjelesne masti.

 

Sudionici studije, starije osobe prosječne dobi od 66 godina, podijeljeni su u tri grupe. Prva, kontrolna grupa, konzumirala je hranu sa 41% masti, 14% proteina, 45% ugljikohidrata, te 7 g vlakna na 1000 kcal. Druga, visoko-ugljikohidratna skupina konzumirala je hranu sa 18% masti, 19% proteina te 63% ugljikohidrata (pretežno kompleksnih), a udio vlakana je iznosio 26 g na 1000 kcal (uključujući i dodatak suplemenata vlakna). Treća grupa je osim visoko-ugljikohidratne prehrane radila i na vježbama izdržljivosti 4 puta tjedno. Energetska vrijednost dnevnih jelovnika iznosila je 150% od procijenjene energetske potrebe, a sudionici su hranu konzumirali do pojave osjećaja sitosti, dakle, nisu trebali konzumirati svu pripremljenu hranu.

 

Nakon 12 tjedana, grupa koja je osim visoko-ugljikohidratne prehrane radila vježbe izdržljivosti izgubila je prosječno 5 kg (smanjenje tjelesne masti od 3,5%), grupa na visoko-ugljikohidratnoj dijeti izgubila je 3,5 kg (smanjenje tjelesne masti od 2,2%), dok je kod kontrolne grupe težina ostala gotovo nepromijenjena. Također, ovakav je način prehrane uspio održati mišićnu masu. Visok unos ugljikohidrata i gubitak na težini nisu prouzročili smanjenje bazalnog metabolizma i smanjenje oksidacije masnoća.

 

Izvor:
Hays N.P., Starling R.D. i sur (2004) Effects of an Ad Libitum Low-fat, High-Carbohydrate Diet on Body Weight, Body Composition and fat Distribution in Older Men and Women - A Randomized Controlled Trial. Arch Int Med 164, 210-217.

 
M. Šajina, dipl.ing., nutricionist
 
 

 

PRETRAŽI N.com
 
 
 

U FOKUSU...JAGODA

PREDSTAVLJAMO
Joy Bauer
NUTRICIONIZAM
Nutricionizam
PARTNERI
 
na vrh stranice na vrh stranice
l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l
l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l
l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l


© 2004-2007
M. Šajina & B. Dolibašić

,