l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l
Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l

Arhiva vijesti
 
IZDVOJENO
Nova USDA Piramida
Osteoporoza - bolest današnjice
> Ekološka hrana - popis proizvođača u Hrvatskoj
 
NUTRICIONIZAM.COM
U MEDIJIMA

HTV 1. PROGRAM
Dobro jutro Hrvatska

gledajte

 
 
       [ A R H I V A ]
 
VITAMIN B12 I UNOS ALKOHOLA KOD ŽENA
 

Prosinac 2004 - U mnogim je epidemiološkim studijama unos alkohola pozitivno asociran sa rizikom od raka dojke kod žena. No, točan mehanizam kojim alkohol djeluje na povećanje rizika ostaje nepoznat - neki znanstvenici spekuliraju da je to posljedica utjecaja alkohola na folnu kiselinu i vitamin cijankobalamin (B12).

 

Što se dešava sa folnom kiselinom i vitaminom B12 kod ženaposlije menopauze koje konzumiraju umjerene količine alkoholnih pića? Nova studija iz European Journal of Clinical Nutrition ukazuje na činjenicu da dolazi do signifikantnog smanjenja serumske koncentracije vitamina B12, tj. oko 5% kod konzumacije od 30 g alkohola dnevno. Razina folne kiseline se ne mijenja. U istoj je studiji primijećeno i 3%-tno povećanje razine homocisteina koji je rizični faktor za razvoj kardiovaskularnih bolesti.

 
Što trebate znati?
 

Vitamin B12 (iz skupine B kompleksa) važan je za staničnu diobu, sintezu DNA, RNA, proteina i lipida. Može se naći u hrani životinjskog podrijetla kao što su iznutrice (jetra, bubreg), meso, riba i mliječni proizvodi. Potreba je vrlo niska i izražava se mikrogramima, tako da žene dnevno trebaju 3 mikrograma. Apsorpcija se smanjuje sa godinama, a i povećan unos vlakna može utjecati na njegovu smanjenu apsorpciju. Čest je nedostatak ovog vitamina kog vegetarijanaca, posebno vegana, te više izvora preporučuje njegovu suplementaciju, pogotovo zato jer se simptomi nedostatka mogu pojaviti tek 5-6 godina nakon smanjenog unosa iz prirodnih izvora.

 

Kako ova studija ukazuje da i umjerena konzumacija alkohola može smanjiti razinu vitamina B12, svakako se treba pridržavati Prehrambenih smjernica za odrasle (Hrvatski zavod za javno zdravstvo, 2002. god.), koje, u slučaju konzumacije, preporučuju maksimalno 10 g alkohola za odrasle žene, a toliku količinu otprilike sadrži 0,125 litra vina, odnosno 0,25 litra piva ili 0,03 litra žestokog pića.

 
Izvor:
Laufer E.M., Hartman T.J. i sur. (2004) Effects of moderate alcohol consumption on folate and vitamin B12 status in postmenopausal women. European Journal of Clinical Nutrition, November 2004, 58:1518-1524.
 
M. Šajina, dipl.ing., nutricionist
 
 

 

PRETRAŽI N.com
 
 
 

U FOKUSU...JAGODA

PREDSTAVLJAMO
Joy Bauer
NUTRICIONIZAM
Nutricionizam
PARTNERI
 
na vrh stranice na vrh stranice
l Naslovna l Novo l Info/kontakt l Linkovi l Forum l Nutricionizam l
l Smjerovi u prehrani l Dijetoterapija l Mršavljenje l Hrana l Vaša pitanja l
l Prehrana sportaša l Prehrana posebnih grupa l Suplementi l Predstavljamo Vam... l


© 2004-2007
M. Šajina & B. Dolibašić

,